Posted by on 23 maja 2018

W ostatnim dziesięcioleciu w systemie doszło do eksplozji demograficznej, a obecnie istnieje ponad 175 inicjatyw, funduszy, agencji i donatorów30. Aby sprawa była jeszcze bardziej złożona, na zdrowie w coraz większym stopniu wpływają decyzje podejmowane na innych globalnych arenach politycznych, takich jak rządy handlu międzynarodowego, migracja i środowisko (patrz interaktywna grafika) .31-33 Aktorzy na tych arenach mają wpływ na zdrowie , chociaż to nie jest ich główny cel. Głównym przykładem takiej instytucji jest Światowa Organizacja Handlu, która głęboko ukształtowała krajowe i globalne reguły dotyczące własności intelektualnej dotyczące farmaceutyków, a także inne kwestie związane z handlem w dziedzinie zdrowia. Te instytucje kształtujące politykę nie są częścią globalnego systemu opieki zdrowotnej; zamiast tego reprezentują krytyczne obszary polityki, w których globalni aktorzy w dziedzinie zdrowia muszą nauczyć się wywierać wpływ. Znaczenie tych aren jest powodem, dla którego wolimy termin globalne zarządzanie dla zdrowia niż bardziej restrykcyjne pojęcie globalnego zarządzania zdrowiem , które koncentruje się wyłącznie na podmiotach specjalizujących się w sprawach zdrowotnych.
Wyzwanie, jakim jest osiągnięcie dobrego zarządzania wśród zróżnicowanej grupy podmiotów (tabela 1), przyciągnęło uwagę polityczną.34-38 Jak dotąd jednak zbyt mało uwagi poświęca się problemowi ochrony i promowania zdrowia w procesach zarządzania poza światem. system zdrowia. 39 Dobre globalne zarządzanie zdrowiem powinno wykazywać przynajmniej następujące kluczowe cechy: skuteczność, równość i skuteczność w osiąganiu wyników, a także wiarygodność i legitymizację w procesach decyzyjnych. Jednak osiągnięcie tych celów jest utrudnione przez trzy stałe wyzwania w zakresie zarządzania, które są osadzone w strukturze systemu globalnego: wyzwanie związane z suwerennością, wyzwanie sektorowe i wyzwanie związane z odpowiedzialnością.
Wyzwania dla głównych wyzwań dla globalnego zdrowia
Wyzwanie suwerenności
W świecie suwerennych państw narodowych zdrowie nadal stanowi przede wszystkim odpowiedzialność narodową; jednak wzmożone przenoszenie ryzyka zdrowotnego ponad granicami oznacza, że uwarunkowania zdrowia i sposoby wypełniania tej odpowiedzialności leżą w coraz większym stopniu poza kontrolą jakiegokolwiek państwa narodowego.40 Wobec braku rządu światowego istnieje nieodłączne napięcie między rzeczywistość suwerenności narodowej i imperatyw międzynarodowego zbiorowego działania, aby właściwie zarządzać współzależnością. Suwerenność może utrudnić próby międzynarodowej koordynacji, stanowienia i orzekania. Zadania te stają się jeszcze trudniejsze z uwagi na bardzo nierównomierny rozkład ryzyk i zasobów zdrowotnych, sprzeczne interesy różnych podmiotów, różnorodność kultur i historii oraz gwałtownie zmieniający się podział władzy między krajami w systemie globalnym. W kontekście pogłębienia współzależności zdrowotnych staje się pilniejsze, a jeszcze trudniejsze, aby kraje uzgodniły swoje obowiązki, obowiązki, prawa i obowiązki, utrudniając skuteczne reagowanie na powszechne zagrożenia dla zdrowia.
Wyzwanie sektorowe
Globalne zdrowie jest w coraz większym stopniu wynikiem współzależności międzysektorowej – to jest rezultatem procesów kształtowania polityki w wielu sektorach .1,1,42 Jednak obecnie globalne podmioty zajmujące się zdrowiem są w dużej mierze niezaangażowane, aby zapewnić odpowiednie uwzględnienie kwestii zdrowotnych w kluczowych obszarach polityki. takich jak handel, inwestycje, bezpieczeństwo, środowisko, migracja i edukacja.
Wyzwanie odpowiedzialności
Formalne instytucje globalnego zarządzania, takie jak system Narodów Zjednoczonych, opierają się na zasadzie, że rządy państw narodowych są głównymi decydentami i reprezentantami interesów ich populacji na poziomie międzynarodowym
[przypisy: dentysta poznań, dentysta bydgoszcz, stomatologia implanty ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta bydgoszcz dentysta poznań stomatologia implanty

Posted by on 23 maja 2018

W ostatnim dziesięcioleciu w systemie doszło do eksplozji demograficznej, a obecnie istnieje ponad 175 inicjatyw, funduszy, agencji i donatorów30. Aby sprawa była jeszcze bardziej złożona, na zdrowie w coraz większym stopniu wpływają decyzje podejmowane na innych globalnych arenach politycznych, takich jak rządy handlu międzynarodowego, migracja i środowisko (patrz interaktywna grafika) .31-33 Aktorzy na tych arenach mają wpływ na zdrowie , chociaż to nie jest ich główny cel. Głównym przykładem takiej instytucji jest Światowa Organizacja Handlu, która głęboko ukształtowała krajowe i globalne reguły dotyczące własności intelektualnej dotyczące farmaceutyków, a także inne kwestie związane z handlem w dziedzinie zdrowia. Te instytucje kształtujące politykę nie są częścią globalnego systemu opieki zdrowotnej; zamiast tego reprezentują krytyczne obszary polityki, w których globalni aktorzy w dziedzinie zdrowia muszą nauczyć się wywierać wpływ. Znaczenie tych aren jest powodem, dla którego wolimy termin globalne zarządzanie dla zdrowia niż bardziej restrykcyjne pojęcie globalnego zarządzania zdrowiem , które koncentruje się wyłącznie na podmiotach specjalizujących się w sprawach zdrowotnych.
Wyzwanie, jakim jest osiągnięcie dobrego zarządzania wśród zróżnicowanej grupy podmiotów (tabela 1), przyciągnęło uwagę polityczną.34-38 Jak dotąd jednak zbyt mało uwagi poświęca się problemowi ochrony i promowania zdrowia w procesach zarządzania poza światem. system zdrowia. 39 Dobre globalne zarządzanie zdrowiem powinno wykazywać przynajmniej następujące kluczowe cechy: skuteczność, równość i skuteczność w osiąganiu wyników, a także wiarygodność i legitymizację w procesach decyzyjnych. Jednak osiągnięcie tych celów jest utrudnione przez trzy stałe wyzwania w zakresie zarządzania, które są osadzone w strukturze systemu globalnego: wyzwanie związane z suwerennością, wyzwanie sektorowe i wyzwanie związane z odpowiedzialnością.
Wyzwania dla głównych wyzwań dla globalnego zdrowia
Wyzwanie suwerenności
W świecie suwerennych państw narodowych zdrowie nadal stanowi przede wszystkim odpowiedzialność narodową; jednak wzmożone przenoszenie ryzyka zdrowotnego ponad granicami oznacza, że uwarunkowania zdrowia i sposoby wypełniania tej odpowiedzialności leżą w coraz większym stopniu poza kontrolą jakiegokolwiek państwa narodowego.40 Wobec braku rządu światowego istnieje nieodłączne napięcie między rzeczywistość suwerenności narodowej i imperatyw międzynarodowego zbiorowego działania, aby właściwie zarządzać współzależnością. Suwerenność może utrudnić próby międzynarodowej koordynacji, stanowienia i orzekania. Zadania te stają się jeszcze trudniejsze z uwagi na bardzo nierównomierny rozkład ryzyk i zasobów zdrowotnych, sprzeczne interesy różnych podmiotów, różnorodność kultur i historii oraz gwałtownie zmieniający się podział władzy między krajami w systemie globalnym. W kontekście pogłębienia współzależności zdrowotnych staje się pilniejsze, a jeszcze trudniejsze, aby kraje uzgodniły swoje obowiązki, obowiązki, prawa i obowiązki, utrudniając skuteczne reagowanie na powszechne zagrożenia dla zdrowia.
Wyzwanie sektorowe
Globalne zdrowie jest w coraz większym stopniu wynikiem współzależności międzysektorowej – to jest rezultatem procesów kształtowania polityki w wielu sektorach .1,1,42 Jednak obecnie globalne podmioty zajmujące się zdrowiem są w dużej mierze niezaangażowane, aby zapewnić odpowiednie uwzględnienie kwestii zdrowotnych w kluczowych obszarach polityki. takich jak handel, inwestycje, bezpieczeństwo, środowisko, migracja i edukacja.
Wyzwanie odpowiedzialności
Formalne instytucje globalnego zarządzania, takie jak system Narodów Zjednoczonych, opierają się na zasadzie, że rządy państw narodowych są głównymi decydentami i reprezentantami interesów ich populacji na poziomie międzynarodowym
[przypisy: dentysta poznań, dentysta bydgoszcz, stomatologia implanty ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta bydgoszcz dentysta poznań stomatologia implanty