Posted by on 1 sierpnia 2018

Stewardship wymaga zaufanego przywództwa, wiarygodnych i zgodnych z prawem procesów oraz wystarczającej przestrzeni politycznej, aby chronić zdrowie publiczne w obliczu silnych konkurencyjnych interesów. Jednak wszystkie te czynniki mogą zostać podważone, gdy mechanizmy odpowiedzialności są słabe lub kiedy suwerenne państwa zawężają swoje własne interesy przed globalnym zdrowiem. Konsekwencje dla polityki
Wzmocnienie globalnego systemu opieki zdrowotnej wymagać będzie zarządzania stałymi wyzwaniami w zakresie zarządzania, aby zapewnić wykonywanie kluczowych funkcji. Będzie również wymagać większej jasności co do tego, którzy aktorzy powinni realizować określone funkcje, aby uniknąć sytuacji, w której występuje nieefektywne pokrywanie się niektórych funkcji, podczas gdy inne są pomijane. Konsensus dotyczący podstawowych funkcji każdego głównego aktora powinien określać ustalenia instytucjonalne: forma powinna następować po funkcji. To przedsięwzięcie stało się jeszcze pilniejsze, biorąc pod uwagę spowolnienie w finansowaniu globalnego zdrowia49
W obecnych debatach na temat reformy WHO należy zwrócić uwagę na funkcje, jakie ta instytucja pełni w ramach większego globalnego systemu opieki zdrowotnej oraz wyzwania związane z zarządzaniem, które należy rozwiązać, aby mógł je skutecznie zrealizować. Na przykład WHO odgrywa wyjątkową i niezastąpioną rolę w dostarczaniu pewnych globalnych dóbr publicznych i spełnianiu większości elementów funkcji zarządzania. Ta podstawowa praca musi być chroniona i wzmacniana przy każdej reformie instytucji. Skoncentrowanie się na silnym zarządzaniu również pomogłoby rozwiązać stojące przed sektorem wyzwanie, w szczególności poprzez rozwój silniejszych kompetencji w WHO i innych agencjach na rzecz międzysektorowego popierania zdrowia.
Wyzwania związane z zarządzaniem nie są nowe. Ostatnia dekada pokazała, że arena zdrowia może być podatnym gruntem dla innowacji instytucjonalnych. Na przykład podejmowano próby wzmocnienia odpowiedzialności i legalności poprzez odpowiednie formalne role decyzyjne dla szerszego kręgu podmiotów; rada zarządzająca GAVI Alliance, UNITAID i Światowy Fundusz Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią to przedstawiciele państw nienależących do organizacji, takich jak organizacje społeczeństwa obywatelskiego, społeczności ludzi dotkniętych chorobami docelowymi i fundacje, które odzwierciedlają próbę bardziej integracyjnego zarządzania . Co więcej, globalne normy dotyczące własności intelektualnej ewoluowały, aby stać się bardziej wrażliwe na obawy o dostęp do leków, ponieważ zwolennicy zdrowia zyskiwali pewne wpływy w kształtowaniu polityki handlowej.
Te zachęcające innowacje są jednak ograniczone do kilku instytucji i są w większości w powijakach. Globalny system opieki zdrowotnej jest nadal hamowany przez przedstawione tu wyzwania dotyczące zarządzania strukturalnego. Nowatorskie rozwiązania w zakresie globalnego zarządzania powinny być nadal testowane, oceniane, ulepszane i – w razie powodzenia – replikowane. Konieczne są rygorystyczne badania i analizy osiągnięć i braków z poprzednich eksperymentów w zakresie ustaleń dotyczących zarządzania, które zasługują na większą uwagę ze strony społeczności akademickiej. Przywódcy rządów, wielostronne instytucje, organizacje społeczeństwa obywatelskiego, firmy, fundacje i inne wpływowe podmioty powinny określić nowe rozwiązania w zakresie zarządzania, które są bardziej skuteczne, sprawiedliwe i rozliczalne.
Wyzwania związane z zarządzaniem będą nadal komplikować nasze najlepsze starania, aby reagować na pilne, złożone i poważne globalne problemy zdrowotne
[hasła pokrewne: ziele brahmi, fizjoterapia po niemiecku, gdzie kupić pestki moreli ]

Powiązane tematy z artykułem: fizjoterapia po niemiecku gdzie kupić pestki moreli ziele brahmi

Posted by on 1 sierpnia 2018

Stewardship wymaga zaufanego przywództwa, wiarygodnych i zgodnych z prawem procesów oraz wystarczającej przestrzeni politycznej, aby chronić zdrowie publiczne w obliczu silnych konkurencyjnych interesów. Jednak wszystkie te czynniki mogą zostać podważone, gdy mechanizmy odpowiedzialności są słabe lub kiedy suwerenne państwa zawężają swoje własne interesy przed globalnym zdrowiem. Konsekwencje dla polityki
Wzmocnienie globalnego systemu opieki zdrowotnej wymagać będzie zarządzania stałymi wyzwaniami w zakresie zarządzania, aby zapewnić wykonywanie kluczowych funkcji. Będzie również wymagać większej jasności co do tego, którzy aktorzy powinni realizować określone funkcje, aby uniknąć sytuacji, w której występuje nieefektywne pokrywanie się niektórych funkcji, podczas gdy inne są pomijane. Konsensus dotyczący podstawowych funkcji każdego głównego aktora powinien określać ustalenia instytucjonalne: forma powinna następować po funkcji. To przedsięwzięcie stało się jeszcze pilniejsze, biorąc pod uwagę spowolnienie w finansowaniu globalnego zdrowia49
W obecnych debatach na temat reformy WHO należy zwrócić uwagę na funkcje, jakie ta instytucja pełni w ramach większego globalnego systemu opieki zdrowotnej oraz wyzwania związane z zarządzaniem, które należy rozwiązać, aby mógł je skutecznie zrealizować. Na przykład WHO odgrywa wyjątkową i niezastąpioną rolę w dostarczaniu pewnych globalnych dóbr publicznych i spełnianiu większości elementów funkcji zarządzania. Ta podstawowa praca musi być chroniona i wzmacniana przy każdej reformie instytucji. Skoncentrowanie się na silnym zarządzaniu również pomogłoby rozwiązać stojące przed sektorem wyzwanie, w szczególności poprzez rozwój silniejszych kompetencji w WHO i innych agencjach na rzecz międzysektorowego popierania zdrowia.
Wyzwania związane z zarządzaniem nie są nowe. Ostatnia dekada pokazała, że arena zdrowia może być podatnym gruntem dla innowacji instytucjonalnych. Na przykład podejmowano próby wzmocnienia odpowiedzialności i legalności poprzez odpowiednie formalne role decyzyjne dla szerszego kręgu podmiotów; rada zarządzająca GAVI Alliance, UNITAID i Światowy Fundusz Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią to przedstawiciele państw nienależących do organizacji, takich jak organizacje społeczeństwa obywatelskiego, społeczności ludzi dotkniętych chorobami docelowymi i fundacje, które odzwierciedlają próbę bardziej integracyjnego zarządzania . Co więcej, globalne normy dotyczące własności intelektualnej ewoluowały, aby stać się bardziej wrażliwe na obawy o dostęp do leków, ponieważ zwolennicy zdrowia zyskiwali pewne wpływy w kształtowaniu polityki handlowej.
Te zachęcające innowacje są jednak ograniczone do kilku instytucji i są w większości w powijakach. Globalny system opieki zdrowotnej jest nadal hamowany przez przedstawione tu wyzwania dotyczące zarządzania strukturalnego. Nowatorskie rozwiązania w zakresie globalnego zarządzania powinny być nadal testowane, oceniane, ulepszane i – w razie powodzenia – replikowane. Konieczne są rygorystyczne badania i analizy osiągnięć i braków z poprzednich eksperymentów w zakresie ustaleń dotyczących zarządzania, które zasługują na większą uwagę ze strony społeczności akademickiej. Przywódcy rządów, wielostronne instytucje, organizacje społeczeństwa obywatelskiego, firmy, fundacje i inne wpływowe podmioty powinny określić nowe rozwiązania w zakresie zarządzania, które są bardziej skuteczne, sprawiedliwe i rozliczalne.
Wyzwania związane z zarządzaniem będą nadal komplikować nasze najlepsze starania, aby reagować na pilne, złożone i poważne globalne problemy zdrowotne
[hasła pokrewne: ziele brahmi, fizjoterapia po niemiecku, gdzie kupić pestki moreli ]

Powiązane tematy z artykułem: fizjoterapia po niemiecku gdzie kupić pestki moreli ziele brahmi