Posted by on 1 sierpnia 2018

Obejmuje wdrażanie instrumentów (np. Systemów nadzoru, mechanizmów koordynacji i kanałów wymiany informacji), które są niezbędne do kontrolowania międzynarodowego transferu ryzyka i zapewnienia szybkiego reagowania na zagrożenia rozprzestrzeniające się ponad granicami (np. Odporność na leki, pandemie, zanieczyszczenia środowiska i marketing niezdrowych produktów, takich jak tytoń). Jednak suwerenność i słabe mechanizmy rozliczalności utrudniają zarządzanie kosztami zewnętrznymi. Na przykład, rząd może opóźnić ujawnienie wybuchu choroby ze strachu przed skutkami gospodarczymi lub może odmówić zaostrzenia przepisów dotyczących przemysłu zanieczyszczającego powietrze lub wodę wpływające do sąsiedniego kraju. W obu przypadkach nie ma organu ponadnarodowego posiadającego uprawnienia do powstrzymania takiego rządu od generowania negatywnych efektów zewnętrznych. Trzecią funkcją jest mobilizacja globalnej solidarności, która jest głównym tematem tradycyjnych podejść do globalnego zdrowia, głównie poprzez udzielanie pomocy. (Używamy terminu solidarność w kontekście klasycznej teorii socjologicznej, a nie jakiejś konkretnej ideologii politycznej .47) Potrzeba tej funkcji wynika z nierównego podziału zarówno problemów zdrowotnych, jak i zasobów, które można im zaradzić. Szeroka koncepcja solidarności obejmuje cztery główne podfunkcje: finansowanie rozwoju; współpraca techniczna, w tym wzmocnienie zdolności; pomoc humanitarna zapewniająca pomoc podczas klęsk żywiołowych lub katastrof spowodowanych przez człowieka; i agencja dla wydziedziczonych, 40 w której społeczność globalna bierze odpowiedzialność za ochronę praw określonych grup (np. przesiedlonych populacji lub mniejszości), gdy ich własne rządy nie chcą lub nie są w stanie tego zrobić. Istnieje wyraźna przyczyna globalnej solidarności, gdy system opieki zdrowotnej danego kraju jest chronicznie niezdolny do zaspokajania potrzeb ludności lub gdy jest dotkliwie dotknięty kryzysem. Jednak realizacja tej funkcji może być trudna w systemie suwerennych państw o niewielkiej liczbie mechanizmów odpowiedzialności. Na przykład, jeśli państwo sprzeciwia się, gdy globalna społeczność interesuje się swoimi marginalizowanymi grupami lub jeśli nie zdecyduje się wnieść wkładu w międzynarodowe wysiłki humanitarne, istnieje kilka opcji, aby uczynić ten stan inaczej. Nawet jeśli państwo zobowiązuje się do zapewnienia pomocy rozwojowej, istnieje kilka mechanizmów rozliczalności, jeśli nie dojdzie do skutku.
Czwartą funkcją jest zarządzanie, które zapewnia ogólny strategiczny kierunek globalnego systemu opieki zdrowotnej, tak aby wszystkie inne funkcje mogły być wykonywane w odpowiedni sposób. 48 Stewardship zawiera następujące podfunkcje: zwoływanie do negocjacji i budowanie konsensusu (np. W odniesieniu do ram polityki, takich jak zdrowie dla wszystkich poprzez podstawową opiekę zdrowotną), ustalanie priorytetów (np. wśród kategorii chorób lub strategii interwencji), ustalanie zasad zarządzania wieloma wymiarami współzależności zdrowotnych (np. poprzez Konwencję ramową w sprawie kontroli tytoniu), ocenianie podmiotów i działań w celu zapewnienia wzajemnej odpowiedzialności, i propagowanie zdrowia w różnych sektorach. Ta ostatnia podfuncja wymaga od podmiotów działających w dziedzinie zdrowia zarządzania wyzwaniem sektorowym poprzez naukę skutecznego propagowania kwestii zdrowotnych w innych obszarach polityki, które mają wpływ na globalne zdrowie
[więcej w: lekarze medycyny pracy, pokrzywa indyjska skutki uboczne, nowa lista leków refundowanych ]

Powiązane tematy z artykułem: lekarze medycyny pracy nowa lista leków refundowanych pokrzywa indyjska skutki uboczne

Posted by on 1 sierpnia 2018

Obejmuje wdrażanie instrumentów (np. Systemów nadzoru, mechanizmów koordynacji i kanałów wymiany informacji), które są niezbędne do kontrolowania międzynarodowego transferu ryzyka i zapewnienia szybkiego reagowania na zagrożenia rozprzestrzeniające się ponad granicami (np. Odporność na leki, pandemie, zanieczyszczenia środowiska i marketing niezdrowych produktów, takich jak tytoń). Jednak suwerenność i słabe mechanizmy rozliczalności utrudniają zarządzanie kosztami zewnętrznymi. Na przykład, rząd może opóźnić ujawnienie wybuchu choroby ze strachu przed skutkami gospodarczymi lub może odmówić zaostrzenia przepisów dotyczących przemysłu zanieczyszczającego powietrze lub wodę wpływające do sąsiedniego kraju. W obu przypadkach nie ma organu ponadnarodowego posiadającego uprawnienia do powstrzymania takiego rządu od generowania negatywnych efektów zewnętrznych. Trzecią funkcją jest mobilizacja globalnej solidarności, która jest głównym tematem tradycyjnych podejść do globalnego zdrowia, głównie poprzez udzielanie pomocy. (Używamy terminu solidarność w kontekście klasycznej teorii socjologicznej, a nie jakiejś konkretnej ideologii politycznej .47) Potrzeba tej funkcji wynika z nierównego podziału zarówno problemów zdrowotnych, jak i zasobów, które można im zaradzić. Szeroka koncepcja solidarności obejmuje cztery główne podfunkcje: finansowanie rozwoju; współpraca techniczna, w tym wzmocnienie zdolności; pomoc humanitarna zapewniająca pomoc podczas klęsk żywiołowych lub katastrof spowodowanych przez człowieka; i agencja dla wydziedziczonych, 40 w której społeczność globalna bierze odpowiedzialność za ochronę praw określonych grup (np. przesiedlonych populacji lub mniejszości), gdy ich własne rządy nie chcą lub nie są w stanie tego zrobić. Istnieje wyraźna przyczyna globalnej solidarności, gdy system opieki zdrowotnej danego kraju jest chronicznie niezdolny do zaspokajania potrzeb ludności lub gdy jest dotkliwie dotknięty kryzysem. Jednak realizacja tej funkcji może być trudna w systemie suwerennych państw o niewielkiej liczbie mechanizmów odpowiedzialności. Na przykład, jeśli państwo sprzeciwia się, gdy globalna społeczność interesuje się swoimi marginalizowanymi grupami lub jeśli nie zdecyduje się wnieść wkładu w międzynarodowe wysiłki humanitarne, istnieje kilka opcji, aby uczynić ten stan inaczej. Nawet jeśli państwo zobowiązuje się do zapewnienia pomocy rozwojowej, istnieje kilka mechanizmów rozliczalności, jeśli nie dojdzie do skutku.
Czwartą funkcją jest zarządzanie, które zapewnia ogólny strategiczny kierunek globalnego systemu opieki zdrowotnej, tak aby wszystkie inne funkcje mogły być wykonywane w odpowiedni sposób. 48 Stewardship zawiera następujące podfunkcje: zwoływanie do negocjacji i budowanie konsensusu (np. W odniesieniu do ram polityki, takich jak zdrowie dla wszystkich poprzez podstawową opiekę zdrowotną), ustalanie priorytetów (np. wśród kategorii chorób lub strategii interwencji), ustalanie zasad zarządzania wieloma wymiarami współzależności zdrowotnych (np. poprzez Konwencję ramową w sprawie kontroli tytoniu), ocenianie podmiotów i działań w celu zapewnienia wzajemnej odpowiedzialności, i propagowanie zdrowia w różnych sektorach. Ta ostatnia podfuncja wymaga od podmiotów działających w dziedzinie zdrowia zarządzania wyzwaniem sektorowym poprzez naukę skutecznego propagowania kwestii zdrowotnych w innych obszarach polityki, które mają wpływ na globalne zdrowie
[więcej w: lekarze medycyny pracy, pokrzywa indyjska skutki uboczne, nowa lista leków refundowanych ]

Powiązane tematy z artykułem: lekarze medycyny pracy nowa lista leków refundowanych pokrzywa indyjska skutki uboczne