Posted by on 11 listopada 2018

Te trzy potrzeby przejawiają się już w okresie wczesnego dzieciństwa – stąd też ich podstawowy charakter w stosunku do pozostałych potrzeb. Jeżeli potrzeby podstawowe nie są należycie zaspokojone, to zarówno dzieci, jak i dorośli nie zwracają uwagi na wszelkie inne potrzeby, ani nie przejawiają wystarczającej energii dla ich zaspokojenia. Dziecko nie może dobrze wykonywać wyznaczonych mu w szkole zadań, jeśli odrywa je od nich myśl, że nie wie, skąd otrzyma najbliższy posiłek, lub trapi je niepewność, czy po powrocie do domu zastanie swą rodzinę całą i zdrową. Potrzeby wymienione na czwartym i piątym poziomie dotyczą stosunków jednostki ludzkiej z innymi jednostkami, lub z całym społeczeństwem. Potrzeby podane na czwartym poziomie dotyczą szacunku i poważania dla samego siebie, będącego odbiciem a zarazem i częścią szacunku i poważania ze strony innych ludzi, potrzeby natomiast z piątego poziomu wiążą się z rozwojem własnych uzdolnie ń, zdobywaniem poczucia własnej wartości, działalnością twórczą oraz z objęciem i odgrywaniem wartościowej roli życiowej, dającej zadowolenie. W miarę jak przechodzimy od poziomu pierwszego do piątego odczucia, sytuacje i zachowanie się przypisywane różnym opisanym przez nas potrzebom stają się coraz bardziej złożone. Konsekwencją potrzeb niższych poziomów jest zachowanie się stosunkowo proste i bezpośrednie, natomiast jest zupełnie możliwe, że następstwem potrzeb występujących na poziomie czwartym i piątym będzie zachowanie się o charakterze symbolicznym lub abstrakcyjnym. [podobne: skierowanie do szpitala uzdrowiskowego nfz, co leczy neurolog, dyżury aptek krotoszyn ]

Powiązane tematy z artykułem: co leczy neurolog dyżury aptek krotoszyn skierowanie do szpitala uzdrowiskowego nfz

Posted by on 11 listopada 2018

Te trzy potrzeby przejawiają się już w okresie wczesnego dzieciństwa – stąd też ich podstawowy charakter w stosunku do pozostałych potrzeb. Jeżeli potrzeby podstawowe nie są należycie zaspokojone, to zarówno dzieci, jak i dorośli nie zwracają uwagi na wszelkie inne potrzeby, ani nie przejawiają wystarczającej energii dla ich zaspokojenia. Dziecko nie może dobrze wykonywać wyznaczonych mu w szkole zadań, jeśli odrywa je od nich myśl, że nie wie, skąd otrzyma najbliższy posiłek, lub trapi je niepewność, czy po powrocie do domu zastanie swą rodzinę całą i zdrową. Potrzeby wymienione na czwartym i piątym poziomie dotyczą stosunków jednostki ludzkiej z innymi jednostkami, lub z całym społeczeństwem. Potrzeby podane na czwartym poziomie dotyczą szacunku i poważania dla samego siebie, będącego odbiciem a zarazem i częścią szacunku i poważania ze strony innych ludzi, potrzeby natomiast z piątego poziomu wiążą się z rozwojem własnych uzdolnie ń, zdobywaniem poczucia własnej wartości, działalnością twórczą oraz z objęciem i odgrywaniem wartościowej roli życiowej, dającej zadowolenie. W miarę jak przechodzimy od poziomu pierwszego do piątego odczucia, sytuacje i zachowanie się przypisywane różnym opisanym przez nas potrzebom stają się coraz bardziej złożone. Konsekwencją potrzeb niższych poziomów jest zachowanie się stosunkowo proste i bezpośrednie, natomiast jest zupełnie możliwe, że następstwem potrzeb występujących na poziomie czwartym i piątym będzie zachowanie się o charakterze symbolicznym lub abstrakcyjnym. [podobne: skierowanie do szpitala uzdrowiskowego nfz, co leczy neurolog, dyżury aptek krotoszyn ]

Powiązane tematy z artykułem: co leczy neurolog dyżury aptek krotoszyn skierowanie do szpitala uzdrowiskowego nfz