Posted by on 11 marca 2018

Psycholog zajmuje się trzema aspektami wychowania: uczącym się, procesem uczenia się i sytuacją uczenia się. Wszystkie trzy czynniki pozostają ze sobą we wzajemnych związkach, ale nauczyciel – chcąc zdobyć zrozumienie tego, co się dzieje w klasie – musi pamiętać o każdym z nich. Wśród nauczycieli istnieje tendencja do zbyt jednostronnego zajmowania się sytuacją uczenia się z pominięciem uczącego się i procesu uczenia się. Rozumienie zachowania się dzieci jest podstawowym warunkiem efektywnego nauczania. Rozumienie – to dostrzeganie związków niewidocznych od pierwszego rzutu oka, umiejętność tłumaczenia procesów w różnych: aspektach i układach odniesienia, uświadamianie sobie istotnych czynników i rozbudzanie wrażliwości na nie, to wreszcie umiejętność wysnuwania możliwie trafnych przypuszczeń dotyczących zachowania się. Nie rozumiejąc zachowania się dzieci nauczyciel może łatwo zbłądzić: będzie reagować na zachowanie się dzieci biorąc pod uwagę skutki, których sam doświadcza, a nie źródło zachowania się czy inne jego istotne aspekty. Pracownia psychologiczna i klasa były niegdyś głównym źródłem danych, jakie otrzymywał psycholog. Odgrywają one nadal ważną rolę w jego pracy badawczej. Ponieważ jednak powszechnie przyjęto znacznie szersze pojmowanie uczenia się, zakres działalności psychologa, wychowawczego rozszerzył się przez włączenie badań – przeprowadzonych przez pracowników na polu zdrowia psychicznego, specjalistów od testów i pomiarów, psychologów społecznych, socjologów, antropologów kultury i teoretyków wychowania. Głównym źródłem danych są jednak sami nauczyciele, jako że ich uwagi, zapytania, wysuwane przez nich zagadnienia i próby własnych rozwiązań przyczyniają się do podejmowania niezliczonych prac badawczych. [podobne: stomatolog dziecięcy, magnesy ferrytowe, gabinet stomatologiczny zielona góra ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet stomatologiczny zielona góra magnesy ferrytowe stomatolog dziecięcy

Posted by on 11 marca 2018

Psycholog zajmuje się trzema aspektami wychowania: uczącym się, procesem uczenia się i sytuacją uczenia się. Wszystkie trzy czynniki pozostają ze sobą we wzajemnych związkach, ale nauczyciel – chcąc zdobyć zrozumienie tego, co się dzieje w klasie – musi pamiętać o każdym z nich. Wśród nauczycieli istnieje tendencja do zbyt jednostronnego zajmowania się sytuacją uczenia się z pominięciem uczącego się i procesu uczenia się. Rozumienie zachowania się dzieci jest podstawowym warunkiem efektywnego nauczania. Rozumienie – to dostrzeganie związków niewidocznych od pierwszego rzutu oka, umiejętność tłumaczenia procesów w różnych: aspektach i układach odniesienia, uświadamianie sobie istotnych czynników i rozbudzanie wrażliwości na nie, to wreszcie umiejętność wysnuwania możliwie trafnych przypuszczeń dotyczących zachowania się. Nie rozumiejąc zachowania się dzieci nauczyciel może łatwo zbłądzić: będzie reagować na zachowanie się dzieci biorąc pod uwagę skutki, których sam doświadcza, a nie źródło zachowania się czy inne jego istotne aspekty. Pracownia psychologiczna i klasa były niegdyś głównym źródłem danych, jakie otrzymywał psycholog. Odgrywają one nadal ważną rolę w jego pracy badawczej. Ponieważ jednak powszechnie przyjęto znacznie szersze pojmowanie uczenia się, zakres działalności psychologa, wychowawczego rozszerzył się przez włączenie badań – przeprowadzonych przez pracowników na polu zdrowia psychicznego, specjalistów od testów i pomiarów, psychologów społecznych, socjologów, antropologów kultury i teoretyków wychowania. Głównym źródłem danych są jednak sami nauczyciele, jako że ich uwagi, zapytania, wysuwane przez nich zagadnienia i próby własnych rozwiązań przyczyniają się do podejmowania niezliczonych prac badawczych. [podobne: stomatolog dziecięcy, magnesy ferrytowe, gabinet stomatologiczny zielona góra ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet stomatologiczny zielona góra magnesy ferrytowe stomatolog dziecięcy