Posted by on 11 listopada 2018

Dora przestaje rozmawiać i słucha nauczycielki uważając: bacznie na każde jej słowo. Postępowanie jej jest po części reakcją na siły zewnętrzne: zlecenie i oczekiwanie nauczycielki, że Dora usłucha. rozkazu, fakt, że oczy całej klasy są na Dorę zwrócone, psychologiczna: atmosfera klasy itd. Ale ten element zachowania się zależy również od wewnętrznych sił Dory: od szacunku dla autorytetu nauczycielki, od jej chęci przypodobania się pani Everett, od jej ambicji zostania grzeczną pierwszoklasistką, jak i od tego, że Dora nie chce narażać się na kłopoty. Te siły wewnętrzne są do pewnego stopnia lustrzanym odbiciem sił zewnętrznych. Przeświadczenie, że nauczycieli należy słuchać z szacunkiem, jest zarówno siłą wewnętrzną, jak zewnętrzną. Jest to pojęcie czy uogólnione poczucie stanowiące część składową sytuacji szkolnej i Dora włącza je do swojego systemu wartości. Chociaż próba rozróżnienia sil wewnętrznych i zewnętrzny ch wprowadza do naszej analizy zachowania się człowieka coś, co może się wydawać sztuczne, to jednak wprowadzenie takiego rozróżnienia może często okazać się pomocne dla lepszego zrozumienia. Każde zachowanie się stanowi właściwą tylko sobie całość, ale czasami lepiej je zrozumiemy, jeśli rozszczepimy je jak gdyby na segmenty czy warstwy. Podobnie mechanicy lepiej rozumieją działanie motoru samochodowego, patrząc na schematyczne rysunki jego przekrojów. W tym i następnym rozdziale rozpatrzymy bliżej siły i warunki raczej wewnętrzne niż zewnętrzne, a w rozdziale IV i V zbadamy te siły, które posiadają raczej charakter sil zewnętrznych już z natury, bądź ze względu na swoje pochodzenie. [patrz też: dyżury aptek krotoszyn, co leczy neurolog, lekarze medycyny pracy ]

Powiązane tematy z artykułem: co leczy neurolog dyżury aptek krotoszyn lekarze medycyny pracy

Posted by on 11 listopada 2018

Dora przestaje rozmawiać i słucha nauczycielki uważając: bacznie na każde jej słowo. Postępowanie jej jest po części reakcją na siły zewnętrzne: zlecenie i oczekiwanie nauczycielki, że Dora usłucha. rozkazu, fakt, że oczy całej klasy są na Dorę zwrócone, psychologiczna: atmosfera klasy itd. Ale ten element zachowania się zależy również od wewnętrznych sił Dory: od szacunku dla autorytetu nauczycielki, od jej chęci przypodobania się pani Everett, od jej ambicji zostania grzeczną pierwszoklasistką, jak i od tego, że Dora nie chce narażać się na kłopoty. Te siły wewnętrzne są do pewnego stopnia lustrzanym odbiciem sił zewnętrznych. Przeświadczenie, że nauczycieli należy słuchać z szacunkiem, jest zarówno siłą wewnętrzną, jak zewnętrzną. Jest to pojęcie czy uogólnione poczucie stanowiące część składową sytuacji szkolnej i Dora włącza je do swojego systemu wartości. Chociaż próba rozróżnienia sil wewnętrznych i zewnętrzny ch wprowadza do naszej analizy zachowania się człowieka coś, co może się wydawać sztuczne, to jednak wprowadzenie takiego rozróżnienia może często okazać się pomocne dla lepszego zrozumienia. Każde zachowanie się stanowi właściwą tylko sobie całość, ale czasami lepiej je zrozumiemy, jeśli rozszczepimy je jak gdyby na segmenty czy warstwy. Podobnie mechanicy lepiej rozumieją działanie motoru samochodowego, patrząc na schematyczne rysunki jego przekrojów. W tym i następnym rozdziale rozpatrzymy bliżej siły i warunki raczej wewnętrzne niż zewnętrzne, a w rozdziale IV i V zbadamy te siły, które posiadają raczej charakter sil zewnętrznych już z natury, bądź ze względu na swoje pochodzenie. [patrz też: dyżury aptek krotoszyn, co leczy neurolog, lekarze medycyny pracy ]

Powiązane tematy z artykułem: co leczy neurolog dyżury aptek krotoszyn lekarze medycyny pracy